کمک مالی برای توسعه ی یک سیستم جدید تحویل انسولین خوراکی

12 دسامبر 2019- دیابت نوعی بیماری مزمن است که به دلیل تولید ناکافی انسولین توسط پانکراس یا عدم استفاده ی موثر بدن از انسولین تولید شده، حادث می شود. به گزارش فدراسیون بین المللی دیابت این بیماری با سرعت نگران کننده ای در جهان رو به افزایش است، به طور تقریبی 400 میلیون نفر در حال حاضر به دیابت مبتلا هستند.

بنظر دانشمندان، انسولین خوراکی به طور بالقوه می تواند کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیابت را بهبود بخشد. با این حال، فرمولهای فعلی انسولین خوراکی در طول حمل و نقل و جذب در دستگاه گوارش با موانع متعددی روبرو می شوند و در نتیجه فواید درمانی کمتری را ارائه می دهند. این شامل مشکل در نفوذ در لایه ی مخاطی روده و لایه ی سلولهای اپیتلیال برای رسیدن به خون است. در حالی که دانشمندان پیشرفت هایی در فن آوری های مخاطی و نفوذ کننده به مخاط داشته اند، اما دوزهای انسولین خوراکی فعلی برای درمان دیابت، همچنان با مشکل پایین بودن جذب و قابلیت فراهمی زیستی مواجه هستند و می توانند خطر نشت روده، بیماری خود ایمنی، عفونتهای باکتریایی و بیماریهای التهابی روده را افزایش دهند.

بنابراین، نیاز فوری به یک فناوری تحویل خوراکی ایمن و کارآمد وجود دارد که موجب تقویت انتقال انسولین خوراکی و افزایش فراهمی زیستی این پروتئین شود. با کمک هزینه ی 1.7 میلیون دلاری که از طرف موسسه ی ملی دیابت و گوارش و بیماریهای کلیوی- وابسته به انستیتوی ملی بهداشت- به تیمی از محققان کالج مهندسی دانشگاه دولتی Wayne تعلق گرفته است، این گروه از محققان قصد دارند راههایی برای حل این مشکلات ارائه دهند.

دکتر Zhiqiang Cao، دانشیار مهندسی شیمی و علوم مواد، و مدیر برنامه ی فارغ التحصیلان در کالج مهندسی دانشگاه ایالتی Wayne گفت: هدف از این پروژه توسعه ی انسولین خوراکی بسیار امیدوار کننده ای است که یک درمان تغییر دهنده ی زندگی بیماران دیابتی خواهد بود. ما همچنین امیدواریم که دانش خود را در مورد چگونگی دستیابی به پلت فرم تحویل انسولین خوراکی به سطحی بالاتر و فراتر از انسولین، ارتقا دهیم. روش ما، پتانسیل تأثیر و تقویت طیف گسترده ای از داروهای پروتئینی خوراکی را دارد.

دکتر Cao و همكارانش قصد دارند مکانیسمی را برای يك سيستم تحويل انسولين خوراکی جديد ارائه دهند كه به طور مؤثری مشکلات فوق را برطرف کند.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20191212/Wayne-States-College-of-Engineering-receives-2417-million-to-develop-novel-insulin-delivery-system.aspx